مقالات

راه‌های شناخت لوازم آرایشی تقلبی از اصل

Ways-to-recognize-fake-cosmetics-from-the-original-min

راه‌های شناخت لوازم آرایشی تقلبی از اصل

امروزه تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی اصل از تقلبی چالشی بزرگ است که افراد در هنگام خرید این محصولات با آن مواجه هستند. شاید در برخی از موارد بتوانیم محصول تقلبی را از محصول اصل تشخیص دهیم، اما در اکثر موارد شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل کاری تقریبا دشوار است؛ زیرا محصولات آرایشی تقلبی آنقدر مشابه محصولات اورجینال طراحی و تولید می‌شوند که توانایی تشخیص را از ما خواهند گرفت. استفاده از محصولات تقلبی علاوه بر آسیب به پوست باعث هدر رفتن هزینه شما نیز خواهد شد. اما نگران نباشید؛ زیرا راه‌های زیادی برای تشخیص یک

حصول تقلبی وجود دارد و ما قصد داریم این راه‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. بنابراین برای اینکه بتوانید با خیالی آسوده یک محصول اصل را خریداری نمایید و آن را از محصول تقلبی تشخیص دهید، با ما در رپسون همراه باشید تا شما را با ترفندهای مهم تشخیص کالای اصل آشنا کنیم.

12 راه شناخت لوازم آرایشی تقلبی از اصل

متاسفانه در حال حاضر در کشورمان فروش محصولات تقلبی به‌صورت حضوری و آنلاین بسیار زیاد می‌باشد و این معضل تبدیل به یک دغدغه بزرگ برای همه شده است. به همین منظور ما در رپسون تصمیم گرفتیم برای حل این مشکل نکات مهمی را برای تشخیص محصولات آرایشی و بهداشتی اصل از تقلبی با شما در میان بگذاریم تا با خیالی راحت اقدام به خرید نمایید.

1. دقت به لیبل محصول

یکی از بهترین ‌راه‌ها برای شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل دقت به لیبل محصولات است. لیبل‌های نصب شده روی هر محصول آرایشی و بهداشتی اصل منحصر به‌فرد هستند؛ در حالی‌که محصولات تقلبی یا فاقد لیبل می‌باشند و یا لیبل نصب شده بر روی آن‌ها بسیار بی‌کیفیت است.

2. بررسی کد اصالت محصول

بررسی کد اصالت محصولات آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از راه‌های تشخیص محصول اصل از تقلبی است که نیاز است برای این کار کد 16 رقمی روی این برچسب را با خراشیدن آن پیدا نموده و به شماره درج شده بر روی برچسب محصول ارسال نمایید تا اطلاعاتی مانند تاریخ تولید محصول، تاریخ انقضای محصول، کشور سازنده و… برای شما ارسال شود. اگر اطلاعات ارسالی با اطلاعات کد اصالت محصول یکی باشد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که محصول اورجینال است.

3. دقت به بسته‌بندی محصول

برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی دارای بسته‌بندی بی‌کیفیتی هستند و یا نوشته‌های موجود بر روی بسته‌بندی این محصولات دارای غلط املایی می‌باشند. توجه به این موارد یکی دیگر از راه‌های شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل است که به شما کمک می‌کند تا محصول اصل را خریداری نمایید.

4. دقت به بارکد محصول

در حال حاضر گوشی‌های جدید همگی به بارکد خوان مجهز هستند و با کمک این نرم افزار گوشی می‌توان اصالت یک کالا را به‌راحتی تشخیص داد. اگر هم تلفن شما به بارکد خوان مجهز نیست، می‌توانید عدد زیر بارکد را در یک سایت معتبر بارکد خوان وارد کنید تا به اطلاعات دقیق محصول دست یابید.

5. تطابق زبان مندرجات نوشته شده بر روی محصول

یک راه دیگر تشخیص اصالت محصول، زبان آن است. اگر جعبه یا بسته‌بندی محصول حاوی زبانی است که با زبان کشور تولید کننده آن مغایرت دارد، احتمال تقلبی بودن محصول افزایش خواهد یافت، اما صد در صد به معنای تقلبی بودن محصول نیست؛ زیرا برخی از برندها به‌صورت چند زبانه عمل می‌کنند.

6. توجه به بوی محصول

بو از دیگر راه‌های شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل است. تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی اصل دارای بوی ملایم و مطبوع هستند؛ در حالی‌که محصولات تقلبی معمولا بوی تند و زننده‌ای دارند.

7. تست کردن محصول

شما با تست کردن محصولی که قصد خرید آن را دارید می‌توانید فیک و تقلبی بودن آن را تشخیص دهید، به این صورت که محصول مورد نظر را روی پوست خود تست نمایید. مثلا محصولاتی مانند رژ گونه و سایه چشم اصل اصلا ریزش ندارند و یا رژ لب اصل بدون حس خشکی به لب به نرمی روی لب کشیده می‌شود. اگر فروشگاه به شما اجازه تست داد، حتما این کار را انجام دهید تا خرید مطمئنی را تجربه کنید.

8. دقت به رنگ محصول

دقت به رنگ محصول یکی دیگر از راه‌های شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل می‌باشد؛ زیرا در بسیاری از زمان‌ها رنگ محصول اصل از تقلبی تفاوت دارد. بنابراین اگر نسبت به رنگ محصول اصلی مورد نظر خود آگاه هستید، حتما در زمان خرید آن را با محصولی که قصد خرید آن را دارید، مقایسه کنید و سپس اقدام به تهیه آن نمایید.

9. توجه به بافت محصول

این خصیصه بیشتر برای تشخیص کرم پودر صادق است. مثلا یک کرم پودر اصل دارای بافتی بسیار سبک است؛ در حالی‌که کرم پودرهای تقلبی دارای بافتی چسبنده هستند.

10. بررسی درب محصول

درب محصولات آرایشی اصل به‎‌خوبی بر روی محصول قرار گرفته و کیپ می‌شود، اما در محصولات فیک این دقت و ظرافت در درب محصولات وجود ندارد و درب به‌خوبی روی محصول چفت نمی‌شود. بنابراین یکی دیگر از راه‌های شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل، توجه به درب محصول است.

11. آلرژی زا نبودن محصول

برندهای معتبر برای تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از مواد آلرژی‌زا، مضر و شیمیایی استفاده نمی‌کنند و این یکی از راه‌های تشخیص اصالت محصول است. بنابراین اگر محصولی استفاده کردید که دچار حساسیت شدید، به اصل بودن آن شک کنید.

12. توجه به قیمت محصول

طبیعتا یکی از راه‌های ساده شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل بررسی و دقت محصولی می‌باشد که قرار است خریداری نمایید؛ زیرا محصولات آرایشی و بهداشتی اصل قیمت بالاتری نسبت به همنوعان تقلبی خود دارند.

شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل چگونه ممکن است؟

علاوه بر رعایت نکات و راه‌های فوق شما می‌توانید برای یک خرید مطمئن و محصول اصل از یک نمایندگی و یا مرکز معتبر خرید خود را انجام دهید. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی اصل از فیک خرید از نمایندگی‌های معتبر برند مورد نظر است که می‌توان با مراجعه به سایت رسمی برند مورد نظر، از شعبه‌ها و نمایندگی‌های آن مطلع شده و خرید خود را از این مکان‎‌ها انجام دهید و مطمئن باشید که محصولی اورجینال را خریداری می‌کنید.

به یاد داشته بشید که یک واقعیت تلخ وجود دارد و آن این است که برخی از فروشگاه‌ها نیز ممکن است محصول تقلبی را بفروشند، بدون آنکه خود بدانند! بنابراین بهترین روش برای شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل این است که از سایت سازنده لوازم آرایشی دیدن کنید و لیستی از نمایندگی‌های برند مورد نظر خود تهیه کنید تا بتوانید با خیال راحت محصول خود را از نمایندگی بخرید و یا از فروشگاه‌های و مراکز معتبر و قابل اعتماد اقدام به تهیه محصول مورد نظر خود نمایید.

سخن پایانی

ما در رپسون سعی کردیم در این مطلب شما را با انواع راه‌های تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی اصل از تقلبی آشنا کنیم و همان‌طور که مشاهده نمودید راه‌های متفاوتی برای شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل وجود دارد که با مطالعه این مطلب و کمی حوصله در زمان خرید، می‌توانید خرید مطمئنی را تجربه کنید.

مطمئن شدن از اصالت یک محصول از طریق کد اصالت، اسکن بارکد، نحوه بسته‌بندی، رنگ محصول، مقایسه قیمت و عوامل مختلف دیگری به‌راحتی قابل تشخیص است. بهترین کار این است که همیشه قبل از خرید لوازم آرایشی و بهداشتی برای شناخت لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از اصل، اطلاعات کافی از محصولات اصلی که قصد خرید آن را دارید، کسب نمایید تا در زمان خرید بتوانید به‌راحتی نمونه تقلبی آن را تشخیص دهید.

فروشگاه رپسون راهی مطمئن جهت خرید محصولات اصل و مطمئن است. فقط کافی است در سایت رپسون بر روی محصولات دلخواه خود کلیک نموده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول اصل را درب منزل خود تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *